vineri, 27 mai 2011

fierastraul si cutia

Una din pasiunile mele declarate este plimbarea in targurile de vechituri, uneori vin acasa cu desaga plina alteori vin doar cu o buza umflata si eventual putin amuzat de ce... se mai gaseste pe acolo. In una dintre sambete nu am venit acasa cu buza umflata, ci cu o lama de fierastrau, pe care am platit 5 lei si care avea niste caracteristici interesante, cum ar fi faptul ca era noua, avea un unghi de atac de 90 de grade si dinti nu fusesera niciodata ascutiti si ceaprazuiti (adica indoiti sau reglati). odata adusa acasa am curatat-o de micile pete de rugina si am conservat-o pentru momentele cand voi avea chef sa ii construiesc o rama.
Iata ca in una din zile a venit momentul sa ma apuc de rama cu pricina, am folosit lemn de frasin pentru componentele verticale iar pentru elementul de legatura am folosit lemn de tei in principal pentru greutatea lui redusa (e important ca fieratraul sa fie relativ usor).



Dupa ce am taiat elementele din frasin cu un alt fierastrau cu rama :)am trasat forma dorita cu ajutorul unui sablon din carton, sablon pe care l-am facut singur gandindu-ma cam cum asi vrea sa fie fierastraul.



Am modelat lemnul cu un fierastrau, o armata de raspeluri si o rindea fluture, acum a urmat etapa urmatoare adica taierea si saparea imbinarilor.



Am incercat sa lucrez cat mai exact posibil deoarece la aceste imbinari nu se foloseste clei si riscam ca fierastraul meu sa se torsioneze daca imbinarile erau facute mediocru. Acum rama era gata, imi mai trebuiau doar manerele strunjite dar si pe acelea le-am rezolvat cu ajutorul unui mester strungar foarte dragut(dar asta este o alta poveste).



Odata rama fierastraului terminata trebuia acum sa ma ocup de lama lui, aducerea ei intr-o stare de taiere a fost o placere absoluta, rareori ai ocazia sa iti faci un fierastrau asa cum vrei tu. Am facut fierastraul sa taie in lungul fibrei cu un ceapraz cat se poate de mic ca fierastraul meu sa taie drept si ingust nu sa mearga in toate directiile



Pentru tensionarea fierastraului am folosit o tija filetata de 6 cu o piulita fluturas, o metoda mai comoda.



Ca sa imi testez noul fierastrau am facut o cutie imbinata in cozi de randunica.
Ma declar multumit de rezultat :)

Succese!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu